Tuesday 29 April 2014

MEOWWW !



Hai hai. It’s me again of course. Nak ceghite vacation ke Kuching pulak. Ok, I don’t want to talk long long.  

On the first day, dari lcct ke airport Kuching luckily there were two gentlemen taking care of my boarding. Huu im feeling like a princess gituu.  Even ni first time aku naik flight sorg2 (read: sorang2) aku buat2 berani jugak laa pegi naik flight tu haha. Nasib baik dipermudahkan, sampai on time seperti yg dijadualkan. Last time naik flight dgn family darjah 5 kot. Mmg dah lame la xnaik menda alah ni. Xpe, dlm kepala aku ckp “just do it” aje. Sebenarnye cuak orang dok cerita mcm2 pasal airlines ni. Haih bikin nervous je, padahal senang je. Ok done, pengalaman pertama kali naik flight sorang2 berjaya. 


Dah sampai Kuching tu, pergi rumah sewa kawan gua, si A. Memang gua kena layan mcm princess wa cakap lu. Chicken cop and pancake tersedia utk dimakan huhu. Saranghaeyo :)


X tunggu lame, petang tu jugak pergi summer mall since dekat je dari rumah. So window shopping, borak2, dating2, makan2, ok dah siap. 


Malam, si B selaku driver, tourguide and photographer yg xberbayar mengajak keluar menikmati keindahan permandangan negeri seghawak. First, dinner laksa Sarawak. X yah pegi srwk la kalau xmakan mknn srwk kan. Then pegi waterfront tengok penyanyi jalanan, main lastik led and so on till midnight. Pastu supper, I minum air Teh C, another drink recommended by my friend.  



waterfront maghii.. 
 
Day 2, pergi pasar serikin iaitu sempadan Indonesia with them. Kat situ kwn aku ckp kena klaka srwk if mok diskaun. Hell yeah, im not so good bout it but boleh la sikit2. Ok, mmg duit bnyk habis kat situ je shopping utk my beloved. 

Tadaa.. 20% je barang aku. Hee

Then g fairy cave and tasik biru. Ade 1 kejadian kelakar dkt situ haha. It was something like this:


Sedang riang ria kami bergambar gambaran tibe2..


Romeo: mok ambik gamba dgn kmk sik?

Juliet: (since romeo talked very fast she misheard as “tlg ambk gmba kmk bleh sik?”)


---Juliet pun mendekati si romeo smbil buat muke mcm, “dah mehh ahh nak ambk gmba mungg”


Romeo: sengih2 


---tibe2 kwn2 juliet menjelaskan bhwa romeo ajak bergamba bsame, bkn ambkkan gamba beliau “


 Maka, malu lah si Juliet itu lalu terus berlalu tanpa memandang sesiapa lagi. Haha kebongokan terserlah. Mesti mamat2 tu ingat aku easy gile nak tibe2 bergamba dgn dorg, oh please. Only such an alleycat girl will do that. Haha


Auu cakk. Me at Fairy Cave




Ok, habis scene melankolik tu. Malam tu pulak gi steamboat bersama2 classmates B. tetibe je menyibok kn? Haha I pun don’t expect all his friends will be there. I thought sikit je. Nasib baik B cube membuatkan aku x awkward sepanjang dinner tu. So gentleman, auww. Ohh, ade 1 lagi scene kelakar. Scene interview haha. 


Remeo: ayah/mak awk keje ape. Brapa tahun lagi blaja? Tinggal dekat mane? Blablabla potpetpotpet.

Juliet: What theee? Kau sape nak tanye aku mcm polis ni (dalam hati je)





Macam2 laa. Tak habis lg cite mamat tu tp xsanggup nak sambung haha. Ok, after that aku ingat nak terus balik sbb penat and da lewat. Rupenye2 si B nak ajak berjimba lagi. Haduh, xpela demi kamu ku relakan jua. Sampai 3 mall kot cari tempat karok, tapi semua full and ade yg dah tutup. Tapi B gigih jgk cari smpai jumpe, at last kbox dekat city mall je. Well, we had fun even penat :)



Day 3, pergi waterfront shopping kek lapis, kuih cincin, ikan terubuk, and paling best dpt rse bnyk tester hee.


 Nomsss! 


After done shopping, pegi gunung santubong and pantai damai sebelum hantar gua ke airport. The moment that I will not forget is the gift surprise and the prank before they send me to the boarding gate. Heh sangatt ! Tq for giving me such a wonderful experience there guys. 




 Tq babiesss huaa im so touched T.T


p/s looking forward for the next trip. Manaa nak cari winter coat niii. Sesape nak belanje mehh sini mehh.

No comments:

Post a Comment